Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorزياد, شايب الذراع-
dc.date.accessioned2025-11-28T19:15:20Z-
dc.date.available2025-11-28T19:15:20Z-
dc.date.issued2025-03-22-
dc.identifier.citationمقال منشور في مجلة المعيارen_US
dc.identifier.issn1112-4377-
dc.identifier.urihttp://dspace.univ-emir-constantine.edu.dz/jspui/handle/123456789/6355-
dc.description.abstractتهدف هذه الدراسة بسبب التحوّلات التقنية والتحديات البيداغوجية التي يشهدها قطاع التعليم العالي والبحث العلمي بالجزائر؛ إلى محاولة تشخيص طبيعة وآليات توظيف المنصات الرقمية مع الإلمام بدورها العلمي، الوظيفي والاستراتيجي في تحسين جودة المؤسسات الجامعية. وللوصول إلى نتائج موضوعية اعتمدنا المنهج المسحي القائم على أداة الاستبيان؛ الموجّ ه لفئات أساتذة التعليم العالي، أساتذة محاضرين وأساتذة مساعدين بكلية علوم الإعلام والاتصال، جامعة الجزائر 3 ؛ حيث تشهد نقلة نوعية من ناحية قيادة معايير التحوّل الشامل واعتبارها من بين أهم المؤسسات الجامعية النموذجية من الجيل الرابع ) 4.0 (، بفضل رقمنتها ومنصاتها التفاعلية التي تعمل بشكل ديناميكي وتزامني مستمر على تيسير وتنظيم التدفق والحضور المعلوماتي؛ تحقيق الريادة والمساهمة في بناء مجتمع المعرفة. This study aims, due to the technological transformations and pedagogical challenges facing the higher education and scientific research sector in Algeria, aims to diagnose the nature and mechanisms of employing digital platforms, while understanding their scientific, functional and strategic role in enhancing the quality of university Institutions. To achieve objective results, we relied on the survey method using a questionnaire directed at higher education faculty members at the faculty of Information and Communication Sciences, university of Algiers 3; as it is experiencing a qualitative leap in leading the standards of comprehensive digital transformation, being considered one of the most prominent model universities of the fourth generation (4.0), through digitization and interactive platforms that function dynamically & synchronously to facilitate and organize the flow, presence of information, achieving leadership and contributing to the building of a knowledge society.en_US
dc.description.sponsorshipكلية أصول الدينen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherكلية أصول الدين جامعة الامير عبد القادر للعلوم الاسلامية قسنطينةen_US
dc.relation.ispartofseriesمج.29، ع.02;ص.ص 496-512-
dc.subjectالرقمنةen_US
dc.subjectالمنصات التعليمية الرقميةen_US
dc.subjectالاتصال الرقمي، البيئة الرقميةen_US
dc.subjectجودة التعليم العاليen_US
dc.subjectDigitizationen_US
dc.subjectDigital Educational Platformsen_US
dc.subjectDigital Communicationen_US
dc.subjectDigital Environmenten_US
dc.subjectHigher Education Qualityen_US
dc.titleاستخدام المنصّات الاتصالية التعليمية الرقمية في تحسين جودة مؤسسات التعليم العالي - من وجهة نظر أساتذة كلية علوم الإعلام والاتصال، جامعة الجزائر 3en_US
dc.title.alternativeUsing Digital Educational Communication Platforms to Enhance the Quality of Higher Education Institutions - Field Study According To Professors' Perspectives at the Faculty of Information and Communication Sciences, University of Algiers 3en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:مجلة المعيار



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.